Werk - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jesse Derkx - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jesse Derkx - WaarBenJij.nu

Werk

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

03 Februari 2006 | Micronesië, Weno Town

Kinders,

Alles is hier nog helemaal top. Afgelopen 31 januari was ik jarig en dat was super. De dag begon om 7 uur toen ik werd wakkergebeld met de hartelijke felicitaties, een trend die zich elke 15-20 min voortzette. Nadat ik kreupel uit mn bed kwam heb ik de kater in mn eentje uitgelaten in de stad, omdat Derk en Tjeerd een kadootje voor me gingen kopen. Het mooiste was dat de weergoden deze datum ook niet over het hoofd hadden gezien, want na een week treurig, druilerig weer scheen de zon opeens als een malle en was er strakblauwe hemel. Ik heb een kkchille passagio gemaakt door de stad, hier en daar nog even een CV ingeleverd en toen werd het weer tijd om met de HOLLANDers af te spreken om de bierdans te doen.
Toen ook kwam het lumineuze idee om te gaan bowlen voor mn partijtje, maar dat is toen niet doorgegaan. 's Avonds hebben we te geniale pizza gegeten ook met onze knuffelmarrokaan, Abdul. Mirko was er helaas niet omdat hij een gesprek had in Brussel voor een baan bij de EU.
Die avond zijn we uiteraard kapot gegaan, en toen we bij de College Bar aankwamen vroeg ik aan de baas of hij mijn modderfokking CV al had bekeken. Toen bleek dat hij van niks wist zei hij maar dat ik morgen kon beginnen met werken. Ik heb er tot nu toe elke dag gewerkt. Het is de bedoeling dat ik allemaal vage shots uit mijn hoofd ken, maar nog belangrijker is dat ik een gruwelijk sluwe motherfucker word. Je lokt namelijk mensen binnen met een shot van 1 euro, zodra ze binnenkomen bestellen ze dat ene shot (wodka met smaakje), en zodra ze het op hebben moet je op heel partyende manier zeggen: jongens, we gaan er toch nog eentje nemen??!! Ik ga nu voor jullie een heel speciaal shot maken, namelijk een [willekeurig duurder shot]. Vervolgens ram je ze allemaal shit door hun strot, en moeten ze veel meer betalen dan ze hoopten. Andere laag-bij-de-grondse truukjes zijn bijvoorbeeld simpelweg te weinig wisselgeld geven, teveel rekenen, te kleine glazen gebruiken voor bier en cocktails, etc. Ik vind het niet echt relaxt om op die manier met je klanten om te gaan, maar aan de andere kant boeit het me geen reet.
De zonnige zijde is dat het in dat soort bars in het kader van klantenbinding de bedoeling is dat je zelf ook shots neemt met de klanten, dat er belachelijk veel lekkere wijven komen en dat ik buiten werktijden om nooit hoef te betalen. Rond het borreluur is het ook heel chill, dan is die stresskoning van een baas er niet en sta je over het algemeen met een geniale chick beetje prosecco en spritz te schenken en praatjes te maken met de klanten.

Resterende oppervlakkige info: het weer is hier al een paar dagen belachelijk geniaal, mijn vrienden moeten snel op bezoek komen, het is nog steeds uit met mn vriendin, Blind moet dood en ik heb veel zin om jullie allemaal snel weer ff te zien.

Nu is mn tijd op dus ik ga lekker in de zon zitten, voorbereidend op vanavond waar we een discobar failliet gaan maken, omdat je 15 euro betaald voor onbeperkt eten en drinken van 8 uur savonds tot 1 uur snachts.

dus CIAOOOO

  • 04 Februari 2006 - 09:01

    Vage Onbekende:

    Je kiest ook wel weer de landen uit he!! micronesie.... microklein is het zeker... miniscuul!!!
    maar we wensen je veel plezier XXXXX hou van je!

  • 08 Februari 2006 - 12:25

    Zeep:

    sowieso dat je hard gaat lachen om dronken mofo's vol te gieten en ze daarna bankrupt te maken.
    Nog ee nsluwe streek, reken gewoon 1 euro extra af voor jezelf ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Micronesië, Weno Town

Jesse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21387

Voorgaande reizen:

10 Februari 2010 - 30 Juli 2010

Gekkigheid

13 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: